Yerli otomobil Togg, 2027’de kârlılığı hedefliyor
Kara kaş, ”2023’te satışa başladık. Dolayısıyla bu noktadan sonra karlılığa ulaşmanın 4-5 yıl alacağını düşünüyorum. Boston Consulting ile yaptığımız bir pazar analizine dayanarak, 2032 yılına kadar, yani yaklaşık iki yıl sonra, dijital hizmetler ve araç satışları için kârlılık yapısının yüzde 50-50 karışımına dönüşeceği sonucuna vardık. Yani bugün buna hazır değilseniz, yarın zaten kaybetmişsinizdir.söz konusu.
”20 BİN AVRO OLMAZ”
Otomotiv haber sitesi Automotive News Europe’un sorularını yanıtlayan Gürcan Karakaş, “Son dönemde pek çok üretici 20 – 25 bin Euro bandında uygun fiyatlı ekonomik modeller üretmeye çalışıyor ve Togg’un bu konuda bir planı olup olmadığını” söyledi. Hayır. Eğer pil, bağlantı, güvenlik, siber güvenlik ve elektrik mimarisi konusunda son teknolojiye sahip bir şeye sahip olmak istiyorsanız bunun maliyeti zaten 20 bin euronun üzerinde. “Üçüncü aracımız (B-SUV) olacak” İlk ikisinden daha küçük ve daha ucuz ama fiyatı 20 bin Euro olmayacak” yanıtını verdi.
”ÇİN’LE REKABET EDEBİLİRİZ”
Çinli üreticilerle rekabete ve Togg’un gelecek planlarına ilişkin Karakaş, özetle şunları söyledi: “Çinliler dampingli fiyatlarla satış yapmadığı sürece bu bizi hem Avrupalılara hem de Çinlilere karşı rekabetçi hale getireceğine inanıyorum. Üstelik Çinliler başarılı olursa bizim de başarılı olabileceğimize inanıyoruz. 2032 yılına kadar olan iş planımız ABD veya Çin’de lansmanı içermiyor. Ancak yeterli ilerlemeyi sağladığımız takdirde Türkiye’deki fabrikamızın 175 binlik üretim kapasitesini beklenenden daha kısa sürede aşabilir duruma gelebiliriz. Talebin 350 bin seviyesinde olması halinde Avrupa’da yine büyük bir varlığımızın olacağını düşünüyoruz. Talep 500 bini, 600 bini geçerse o zaman ek pazarlara bakmamız gerekecek.